Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring. So I go back to being me !

dinsdag 24 augustus 2010

Immigreren...

De Imac.
Die was kapot weet u nog wel?
Enfin gisteren belde ik en hij had goed nieuws : alle info is gered , alle foto's de hele mikmak .
Wat was er nou?
Hij heeft de harde schijf eruit gehaald en constateerde toen HEEL VEEL STOF in de computer , dat komt zegt ie omdat ik hem altijd aan heb staan , dag en nacht en vandaar ook een stofvrij huis waarschijnlijk ;) want het zit allemaal in mijn Mac, en de koeling deed het niet dus het werd een beetje oververhit zeg maar en daardoor had ik ook allemaal vlekken in mijn beeldscherm en stopte hij er ook gewoon mee; das een beveiliging zodat het ding niet brand vat.
Dus ik krijg een nieuwe koelmotor erin en een nieuw beeldscherm (gelukkig garantie ) en dan moet ie het weer doen en krijg ik hem ergens volgende week weer terug .
Met alles er weer in , yeah !
Zo das een probleem minder.

Verder functioneer ik vandaag weer redelijk normaal , mijn buik is weer zo goed als vanouds , op de zomerkilo's na dan die er weer af moeten. Echt geloof me, het is niet een kilootje meer , nee enkele kilos meer sinds mijn o zo ontspannen vakantie en dat zie ik aan een rol die boven mijn broek zit , die zat er niet , eerst was het een rolletJE een kleintje , dunste maatje fietsband zeg maar maar nu is het meer een dikke Goodyear band , eentje die me stoort en in de weg zit en dan heb ik het nog niet over die leuke bovenarmen en benen die ook meteen weer dikker worden. Jaja some girls have all the luck....
En dat lijnen ik heb er zo geen zin in maar dat is geen optie geen zin hebben want ik wil ook niet maatje hopeloos weer worden dus ik moet zin maken . Heel snel zin maken !

Dan hoor ik in twee weken tijd van 4 mensen dat ze kanker hebben. En dat zit in mijn hoofd dat ik steeds aan ze denk en me afvraag waarom wij in NL toch zoveel gevallen van kanker hebben? We staan als hoogste in de lijst van Europa dat is toch met een reden lijkt mij. Waarom hebben ze in andere landen veel minder gevallen van mensen met kanker?
Ligt dat aan de leefwijze? Ligt het aan het eten? Ligt het aan de stress? Het moet toch ergens aan liggen lijkt mij dan anders was het overal hetzelfde. Al dat bespoten eten, dat bewerkte eten , die junkfood het kan gewoon niet goed zijn denk ik. Is het het klimaat? De ozonlaag? De smog boven NL?
Ik word er een beetje bang van eerlijk gezegd want het zijn allemaal jonge mensen ook nog, er is er niet eentje boven de 55 jaar en dat vind ik dus jong. En 1 op de 3 mensen krijgt kanker en als ik dan tel dat wij met 9 zijn dan krijgen 3 van ons dus kanker ....(statistisch gezien dan)
En dat maakt dat ik steeds vaker denk: ik moet weg hier, een minder stressvol leven, een gezonder leven, meer zon, meer genieten, echte groenten eten en geen kas toestanden. Maar vooral meer genieten, meer leven , ECHT leven, de dingen ook echt zien om je heen, genieten van elkaar . Morgen kan het nl zomaar ineens helemaal anders zijn. En steeds vaker vraag ik me af waarom ik in NL woon aangezien ik niet van winter hou , niet van kou, ik depri ben in Januari en Februari omdat ik dan al zolang geen zon gezien heb.... Waarom woon ik niet in een zonnig oord? Waarom ligt NL niet net boven Spanje ?

Als ik in zo'n bui ben dan google ik altijd en kijk wat er nou te koop is in Frankrijk en als ik dan zie wat je daar koopt en hoe weinig het kost daar in vergelijking met hier dan word het helemaal een soort van zelfkwelling.
Ik ben er aan uit , ik moet gewoon de staatsloterij winnen , de hoofdprijs graag, dan koop ik iets moois met zwembad en genoeg grond en dan mogen jullie allemaal bij mij op vakantie komen voor niks, dus als we nu even allemaal heel erg positief gaan denken dat ik die staatsloterij win dan hebben jullie er ook nog wat aan...

Deze lijkt me wel leuk


Deze heeft geen zwembad maar dat maken we dan wel


Of deze ook mooi, lekker hoog


OOk niet verkeerd


En dan elke dag dit zien graag ....




24 opmerkingen:

  1. ik kies voor 4 en "boek"bij deze meteen een ligstoel MET sol......*zucht*.........o enne...*OEHMMMMMMM*(voor die staatsloterij???...maar je zult het met een tweede prijs moeten redden want de eerste gaat naar MOI(ook frans;))).

    toedeloetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,hoi,gelukkig dat je computer gemaakt kan worden en dat je hem volgende week weer hebt en ja,emigreren daar denken wij ook zo vaak over,we willen weg hier samen met de beestjes ergens anders opnieuw beginnen maar waar,............?daar zijn we niet over uit,ik denk dat er overal wel iets is wat je niet leuk vindt of aan ergert maar,we blijven hopen met zijn allen,zal voor je duimen dat je de staatsloterij zal winnen dan komen we meteen bij je langs.
    En ja,kanker,ik weet niet waar het inzit,volgens mij wordt iedereen met de genen geboren alleen bij de een komt het tevoorschijn en bij de ander niet,bij mijn vaders kant zit komt het alleen voor bij de mannen,opa,vader,broertje al de broers van mijn opa allemaal kanker en er aan overleden,roken en drinken was uit den boze,stress?ik zou het niet weten maar het is inderdaad zo dat je tegenwoordig niet anders hoort.Aan mijn moeders kant komt het ook voor alleen gelukkig niet zo veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een vreselijke K..ziekte en idd het lijkt wel og tegenwoordig mensen alleen nog maar daar aan sterven of aan een acute hartinfarct.
    Maakt mij niet uit welke je kiest, ik kom vakantie bij je vieren, zit er nog een maximum duur aan ;)
    Dus Floor, loten kopen heeeeel veel loten kopen, wij gaan duimen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat die Imac gerepareerd kan worden en dan nog garantie ook!
    Succes met het wegwerken van de overtollige kilo's.
    Het maakt mij niet uit hoor in welk huis ik kom logeren (na het winnen van de loterij)!
    Succes!
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe mij maar OOk niet verkeerd, maar ja dan moet ik geen kanker krijgen. We zijn met zijn tienen, twee zijn er aan kanker overleden, wie wordt de volgende?

    Lekker om zo te denken maar soms voelt het wel een beetje zo.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi,

    super dat je comp weer gemaakt kan worden... wij hadden hetzelfde met de Wii. de jongens hadden 'm zelf bij mekaar gespaard en net na een jaar stop ie ermee. wat teruggebracht naar de winkel. week erna een telefoontje. helaas overleden... we mogen met bijbetaling van € 125 een nieuwe halen. hallo waar halen de jongens zo even dat geld vandaan? er zat toch twee jaar garantie op?? ja dat geldt voor Europa en niet voor Nederland. het blijkt dat Nederland niet in Europa ligt!!!!!! ding ongerepareerd weer opgehaald en naar zo'n illigaal gebracht. deze schroeft 'm los en blijkt dat ding inderdaad vol stof te zitten. even schoonmaken en klaar. waardeloos bij Nintendo. ze maken 'm blijkbaar niet eens open en keuren 'm zo af. Dus jouw verhaal is heel herkenbaar. Als we nu samen de loterij winnen, kunnen we misschien een B&B beginnen. om de week werken en andere week vrij. zou heerlijk zijn.

    Groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat gevoel ken ik, hier in de straat ook net een begraven en de volgende weet het al weer.
    Maar wel fijn dat je i-mac weer helemaal goed is straks.
    Dat zou leuk zijn om eens een leuke prijs te winnen. Ik reken er ook steeds op, maar nog steeds niets.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je het niet heel erg vindt, stuur ik die gedachten van de staatsloterij voor mezelf de kosmos in LOL

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoera voor de computermeneer. En tja, al die akelige dingen? Ik denk dat je er echt niet voor weg kunt lopen. Hopelijk gaan de vervelende gedachten snel uit je hoofd meid.
    Mocht je de hoofdprijs winnen, dan maken wij graag gebruik van je aanbod.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijkheid dat je Mac het straks weer doet. En een super apparaatje dus: en je kan ermee internetten en hij stoft het huis voor je! Dat wil ik ook wel en dan in iedere ruimte in huis het liefst 1.
    Je mag de Staatsloterij wel winnen hoor als ik dan de jackpot maar win, dan gaan we samen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat heerlijk dat je Mac het weer doet, dat scheelt weken werk voor je!
    En het maakt me niet zoveel uit waar je naartoe emigreert, als er maar een zwembad is en niet die etters van kinderen van je laatste vakantie adres, want ik kom dan kamperen bij je!

    En ik snap het ook niet waarom er zoveel mensen kanker krijgen, wat ik wel weet is dat het zo ontzettend veel voorkomt. Dat heb ik op m'n werk inmiddels te vaak meegemaakt, mensen met een slechtnieuwsgesprek... Hoe is het met de man van Nicoleke trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Floor,

    Mocht je nog een keer in de buurt zijn van Fumel dan ben je van harte welkom.
    Plaatje 3 lijkt er een beetje op, het uitzicht is wat minder ver en het zwembad wordt deze winter aangelegd (hoop ik).
    Een half uurtje in de auto en je hebt uitzicht op plaatje 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeps, ik laat mijn dierbare MacBookje ook al 2 jaar bijna non-stop aanstaan ;) Alleen als we op vakantie gaan (of ik op persreis), gaat 'ie uit zo'n beetje. Wat bij mij de afgelopen twee jaar wel veel was ja.

    En uh in andere landen hebben ze wel weer andere dingen waar men aan dood gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk Floor wanner ga je??? kom wel vakantie bij je vieren hoor.....ik vind de tweede geweldig .moet je nog wel een zwembad maken....maar dat kan jij....en gelukkig je mac je ook weer bijna gemaakt......alles komt goed.....toch...maar voor die zieke mensen heb ik geen oplossing.....wij hebben ook al onze 6 de begrafenis gehad twee weken geleden ,van dit jaar dan he?? toch veel te veel.............nou meid kop op liefs van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. HALLO anonieme lezer , leuk om me te vertellen dat als ik weer in Fumel ben ik langs kan komen maar wie ben je ??????????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ga even de betweter uithangen: als je NAAR het buitenland gaat, ga je emigreren lieverd.
    Maar ik ga mee, dat dan weer wel. Kies jij het huis maar uit en doe aub ook de inrichting, dan weet ik dat het goed zit. Moeten we wel een poetsvrouw hebben hè?
    En afvallen moet ik ook. Strakjes, na de bevalling. Nu nog niet. Dus at ik een hele verpakking Oreo's. En een magnum.
    Gelukkig geven mijn tieten slagroom en verdwijnt het straks weer als sneeuw voor de zon. Hoop ik. (zo ging het bij T. wel, dus aub nu ook?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Joel: je bent de enige wakkere hier van ons allemaal . Idd het moet emigreren zijn , niemand die het zag. Jij hebt gewonnen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. vandaag heb ik een dag dat ik precies zo denk als jij....vreselijk....hoorde vandaag ook weer van een collega en een kankergeval....snik....


    weg hier, weg naar rust....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn die uitnodiging van jou. En Fumél is heel bijzonder. Ben daar eens in een prachtig huis geweest.
    Wij hebben een vluchtboot. Als we de drukte en de ellende even niet aan kunnen (idd heel veel sterfgevallen) . Duiken we ons bootje in om languit met boek luisterend naar mooie muziek af en toe stukje te varen. Een rust geeft dat.
    Maar ja Frankrijk lijkt me ook wel lekker. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ging vandaag naar de dokter, want ik heb het probleem bij vetopslag, ben van maatje 34 naar 38 (en dat is echt heel veel voor iemand van anderhalve meter) maar het grootste probleem is dat ik echt giga tieten krijg. Het is gewoon echt niet leuk meer...niet meer te tillen.
    Kijk het oogt natuurlijk al wat meer als je een minniemie bent zoals ik, maar nu kan ik er niet meer omheen, trouwens niemand kan meer om me heen..
    Een dikke vette F, maar vet is het niet zegt de dokter het zijn klieren, pas als je vijftig bent worden klieren vet?????????
    Nou het moraal van dit verhaal is, dat we gaan afvallen floor!! we gaan heel veel afvallen..
    Niks klieren!!! het is gewoon vet dus mijn mega tieten moeten krimpen, en jou zwemband gaat niet mee naar jullie geweldige huis/zwembad in Frankrijk.
    Het moet gewoon, en we doen het gewoon..pfffff.
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een ellende, 4 mensen in je omgeving! overigens zijn er wel redenen waarom hier meer kanker dan in andere landen maar om hier nou een lezinkje te gaan houden.Mocht je echt wat tips voor opwekkende literatuur daarover hebben dan wil ik je wel wat tippen, je hebt mijn email.
    en verder...blijf gewoon claudia haar afslankblog volgen, gaan we volgend jaar met zn allen een piepkleinbikinifeestje organiseren

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb ook last van het ontsnapsyndroom en win ook nooit de loterij. Ik ben ook te dik en wil ook een huis met zwembad in de tuin. Ik vind het ook niet eerlijk dat mensen te vroeg sterven. Ik ben ook bang dat mijn familie iets overkomt. DUS!!!gewoon achteraan de rij aansluiten bij de rest Floor!! Je bent niet de enige ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. emigreren dus ... pfff ... kunnen we de zon niet gewoon naar hier halen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik vraag het me ook af, had het er gister nog met m'n vader over, het lijkt wel of het weer steeds meer wordt, volgens mij ligt het ook aan dat wat hier voor gezondheidszorg moet doorgaan..
    maar zo'n huisje, leuk. ik zou met veel minder al genoegen nemen, ik wil een bad, een boven en een buiten. en géén aso buren!!!

    BeantwoordenVerwijderen