Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring. So I go back to being me !

dinsdag 25 oktober 2011

Puf puf






Zijn we weer, ja lekker bloggen onder werktijd , tussen de klanten door .
Heeft iemand nog nieuws? Ik twitter al zo lang niet meer en ben er een beetje uit geloof ik met blogjes lezen en zo loop ik ook maanden achter, dus als iemand me even wil bijpraten...graag.
Verder ben ik maandag begonnen ! Met wat ? Nou eerst maar eens een week geen koolhydraten meer !
En dan weer ouderwets aan het dieet .
Pff en sporten ook , ja elke avond op de bank bedenk ik me wat ik allemaal ga doen de volgende dag, ik ga op de loopband, minstens een half uur hardlopen dan ga ik krachttraining doen minstens een half uur en als ik dan nog puf heb nog een half uur wandelen met de hond .
Geloof me ik ben dan echt heel erg gemotiveerd en visualiseer het allemaal tot in de perfectie, zie mezelf al rennen, voel de spierpijn al , begin zelfs al te zweten  !
Alleen de dag erna ........ is het weg , alles:  de motivatie, het visualiseren , de moed, de wil, komt ook pas weer terug zo tegen het naar bed gaan als ik uitgezakt in de bank lig  !

Ik kijk nu al enkele weken OBESE en als ik die mensen zie denk ik als zij het kunnen moet ik het toch verdorie ook kunnen !
Oké die gaan door een hel dat zie ik ook wel . En die hebben een personal trainer, die heb ik dan weer niet , of ook weer wel, g natuurlijk, maar die ken ik te goed daar luister ik niet naar op het moment van pijn en afzien dan ga ik gewoon liggen en denk bekijk het , doe zelf maar, wat weet jij er nou van .
Ergens vond ik het nog jammer dat je rond de 200 kilo moet zijn want ik had graag meegedaan, wat niet wil zeggen dat ik nu doorga met eten tot de 200 .

NEVER NOOIT NIE dat ik in onderbroek op de tv ga staan dat zou ik dus echt never nooit doen !
Moedig hoor , die doen het ook nog met zoveel overgewicht en dan later met lappen vel ! Ik vind het superknap wat die mensen in een jaar presteren . Hoop alleen dat het programma die operaties ook betaald voor ze en dat ze dat niet zelf moeten bekostigen want dat verdienen ze wel vind ik .
Ik vind het stuk voor stuk kanjers en in sommige kan ik me heel goed verplaatsen zoals laatst dat jonge meisje van 31 was ze geloof ik. Als ik haar zag mopperen in die webcam over dat sporten dacht ik o jee dat lijk ik wel . Ik kan dat ook namelijk heel goed : mopperen onder het sporten, ik ben dan eigenlijk een grote klaagzang en heb supermedelijden met mezelf .
Dat stofje waar iedereen het over heeft dat je krijgt van sporten, en dat je dan elke dag weer wil ! NOU DAT HEB IK DUS NIET , nee ook niet na een paar maanden, IK MIS DAT hele stofje, kan je dat niet ergens kopen , gewoon in een potje ?

Ik hou niet van spierpijn dus de slogan PIJN IS FIJN daar kan ik helemaal niets mee, ik vind pijn niet fijn! Ik vind andere dingen fijn die niets met pijn te maken hebben !
Ik vind pijn verschrikkelijk . En dat gevoel achteraf ja dat heb ik wel dat je je achteraf lekker voelt maar das achteraf ! Dat motiveert vooraf niet ! want dan voel ik het niet , dan zie ik alleen maar die giga berg .
En ook toen ik dus ging hardlopen , ik weet niet wat dat was met mij maar dan moest ik altijd heel erg janken als ik klaar was, echt mega huilbuien !
Nee dat komt leuk over in het bos, een jankende hardloopster  ! MET EEN KNALRODE KOP !









16 opmerkingen:

  1. Woonden maar iets dichter bij elkaar, ging ik samen met je bankhangen, visualiseren en zo. Nee niet sporten, daar heb ik ook geen puf voor, lees zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhhhhhh nou snap ik waarom jij altijd voorop wilde lopen, dan kon ik niet zien dat je liep te janken, whahahaha, we konden samen wel lekker zeuren en klagen he, tijdens het hardlopen! (En plassen in het bos hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Shake hands darling: dat stofje maak ik dus ook niet aan met hardlopen anders ging ik wel hardlopend naar mijn werk, 38 km heen en 38 km terug. Dus nee, ik begin er niet meer aan, dat geren en gehol. Dat doe ik overdag al vaak genoeg en er zijn grenzen. Fijn dat ik die zo helder heb bij mezelf.. ;-)
    En hier is niets gebeurd, maar dat wist je al... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gezellig zo tussen de klanten door... fijn dat je het naar je zin hebt ;) Ben echt van plan te komen hoor!!!
    PS Volgende week een giveaway van Tutze !!! Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook geen neigingen tot het aanmaken van een stofje, zou handig zijn, dan hoef ik me ook niet zo te motiveren...

    Ik visualiseer me ook af en toe helemaal gek, het loopt dan zó op rolletjes... ook lijnen loopt dan super. Nee zeggen, is dan zó makkelijk... behalve in het echt, zucht...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt vast een hele leuke baas, dat je mag bloggen in werktijd! Maar niets gebeurt hier hor, zie wel dat mijn reactie op je vorige logje niet is aangekomen (?), hoop dat het nu wel lukt, want ik had een TIP voor je: Grip op Koolhydraten van Yvonne Lemmers: val je geheid mee af en is prima te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zoveel gebeurt, maar of het van belang is..... denk het niet.
    En die afl van die jonge vrouw heb ik dus niet gezien, maar petje af hoor voor die kanjers.
    Maar wat hebben ze nog een weg te gaan met die hersteloperaties.
    En wat sporten betreft, ik loop altijd al met spierpijn, dus liever niet...
    Veel plezier in je winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja Flooortje dat kan dus nie he?? bloggen in je winkel......succes met het sporten enzo...je kan ut...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bloggen in de baas z'n/h'r tijd :))
    En nee, ik zou ook nooit zó op tv willen en nee ik heb ook helemaal dat stofje niet en nee ik hou ook niet van pijn, maar helaas dat heb ik dus chronisch wel...
    Verder hier ook weinig bijzonders ;))
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker rustig aan weer beginnen hoor, en opbouwen...maar dat is lastig voor je denk ik:) Lekker weer een post (en een reactie) van je! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, dat stofje heb ik ook niet, nooit gehad ook. Ik hou niet van sporten, nooit gedaan ook.
    Anderhalf jaar geleden woog ik 25 kilo meer dan nu. Ik heb me dus van de bank afgesleept en mezelf een flinke schop onder mijn kont gegeven en ging hardlopen. Eerst een paar minuten, ok 1 minuut was het en daarna weer wandelen. Net zolang tot ik elke keer weer meer kon. De kilo's vlogen eraf. En ik bleef gewoon eten, gezond eten, normale porties. En ook die lekkere koolhydraten, want daar kan ik niet zonder hoor. En dieeten werkt niet, je zal voor altijd je eetpatroon moeten aanpassen.
    In september heb ik de Damtotdamloop gelopen en mennn wat was ik trots. En nog steeds loop ik hard. Soms met totaal geen zin maar ik wil nooit meer zo zwaar worden en je moet er wat voor overhebben. En als je dit niet hebt, dan moet je genoegen nemen met hoe zwaar je nu bent.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wanneer moet je eigenlijk in de Viva;-)
    ohh man ik ben ook weer naar de diëtist zit ook weer zonder koolhydraten. Eerste week zo verschrikkelijk zit nog helemaal in mijn kh verslaving. Ik leef met je mee
    Jealine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. damn... kan de datum niet meer vinden. zelfs google kan me niet helpen dus je kunt me alles wijsmaken;-)
    J

    BeantwoordenVerwijderen
  14. alle kleine beetjes helpen. je hoeft niet meteen een half uur dit of dat te doen. ik ben begonnen met nederland in beweging, dat ouwelullenprogramma, op uitzending gemist. eerst deed ik er 1 per keer, da's nog geen kwartier, opgebouwd tot ik er 3 of 4 per keer deed.
    nu met m'n pijnpootje moet ik straks weer opnieuw beginnen opbouwen, maar beweging is beweging. alle kleine beetjes helpen.
    extra rondje om met de hond al!
    #komtgoe

    BeantwoordenVerwijderen
  15. kijk eens bij een les tai chi qiquong. dat is heerlijk voor je lijf EN je hoofd. Een van de uitgangspunten is dat je niet verder moet gaan dan je kan, want je moet je in het leven niet 'over strekken'. En de dagen daarna voel je alsof je kunt vliegen :-)
    Ik geloofde er (ook) niet in. Zocht het in uitputtende sporten ((aqua)spinnen, hardlopen cardiofitness), maar doordat je steeds over je eigen grenzen gaat (of van jezelf moet gaan) raak je nog verder uitgeput. Zeker zonder 'stofje'.
    Hoop dat je er iets aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo herkenbaar, het lijkt wel of het over mij gaat.
    Ben ook weer veel aangekomen het laatste half jaar en denkkkkk..... iedere avond .... morgen ga ik beginnen !!!!!
    Warme groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen