Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring. So I go back to being me !

donderdag 10 juni 2010

Hulp en meer...



Mijn hulp die twee keer per week komt liet mij dinsdag weten dat ze even 1,5 week op vakantie gaat naar Kreta , nee niet van de zomer , volgende week. Kadootje van de kinderen...
Echt ik kan daar zo slecht tegen dat ik dat 1 week van te voren hoor...ik moet me daar nl psychisch op voorbereiden.
Dus volgende week moeten de kinderen hele week zelfde kleren aan (mama haat strijken) en worden ze naar buiten gejaagd bij alles wat ze eten en wat kruimelt, en o wee als ze rommel maken dan gaat mama uit haar plaat.
Want mama houdt van schoon, mama houdt van een spik en span huis en niet van viezigheid.
Dus moet mama volgende week dit huis zelf helemaal schoon houden en moeten die bergen wasgoed door mama alleen worden gestreken , enig idee hoeveel dat is ? van 9 mensen?
EEN HELE HOOP
En zomers natuurlijk altijd nog meer dan 's winters....
Twee weken geen hulp is DRAMA, 1 week kan nog net maar 2 weken? O my god.

IK ben nu heel erg benieuwd wanneer mijn kinderen me een week of twee Rixos in Turkije kado doen. Begin maar te sparen minimensjes want das duur het Rixos, maar zoooooo geweldig , echt zo ontzettend geweldig... Hele dagen aubergines eten.
Heerlijke aubergines, bij het ontbijt , lunch en diner want mama houdt van aubergines en nergens smaken ze zo lekker als in het Rixos.
Ik ben er twee weken met lief geweest en heb er 3x per dag aubergines gegeten, ik hartje aubergines. Ik zou best kunnen leven in een wereld waar je alleen maar aubergines kan eten.
Helemaal niet erg.

O ja en hebben jullie eergisteravond Freek gezien met de verkiezingsconference ? Hij was geniaal. Ik was allang Freek moe en vond er niks aan aan die man maar eergisteren was hij echt geweldig. Ik heb gegierd van het lachen...

Gisteravond zat iedereen voor de verkiezingsuitslag en wij dus ook tot een uur of 3 hebben wij tv gekeken in bed. En ik werd dood en dood ziek van de traagheid , wanneer gaan we weer gewoon digitaal stemmen zeg, dit is vooroorlogs, papiertjes die moeten worden aangekruist en geteld . Het duurde zoooo lang en dan al die feesttenten met die uitgelaten mensen , bij sommige vroeg ik me af wat is er te vieren ??? Die hadden het niet helemaal begrepen denk ik.
En helemaal schandalig was het feit dat al die leiders niet kwamen naar het einddebat, elke dag in alle tv programma's waren ze, je werd er gek van, en dan moeten ze komen , komen ze niet. De enige die er wel was was Bassie, je weet wel die met die pruik, die ongelooflijk veel stemmen heeft gekregen , ik begrijp het nog steeds niet... Die man heeft ten eerste een racistische inslag , maar nog erger: hij heeft geen mensen die de job kunnen klaren. Zijn eigense tweede man Brinkmannetje wil niets liever dan hem van de troon stoten dus de ellende begint al voordat ze begonnen zijn. Poepoe ...En Balkenende, overal was ie alleen jarenlang en nu moest Bianca ineens mee om hem zijn handje vast te houden, en die gezichten... oh oh oh wat een droevenis. Ik ben heel benieuwd hoe lang de posters hier in de straat nog hangen van de CDA, zouden ze vandaag al weg zijn??


En dat liedje hieronder, ik word er zo vrolijk van , jullie ook??


19 opmerkingen:

  1. een week van tevoren????? YAK!! daar zou ik ook spontaan van gaan hijgen!!!! Ik wil ook graag alles TIJDIG weten, en tja dat TIJDIG is voor mij een RUIM begrip;)
    Maar dit lijkt me HET moment om de betekenis van het woord SAMEN weer eens te herhalen tijdens het avondmaal:)
    Maak een schema, ploegendienst, corvee, wasvouwpatrouille, leren strijken, altijd handig voor LATER;)....en douchen bijd e sportclub:D
    Je gaat het wel redden......JE KAN HET JE KAN HET.....................ADEM ADEM ADEM dooooooooooooooooooooooooooooor

    Toedels
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Islamiet zijn is toch geen ras !?! Dus anti-islamisering van de samenleving zijn is toch geen racisme ?!? Of bedoel je, dat ie Israël steunt..dat dát racistisch is.....? huh...?

    Ik vind het dan toch weer ongelooflijk, dat er "leiders" zijn die van onze goddelijke kinderen ongeschoolde arbeiders willen maken met een enorme schuld nog voordat ze "uberhaupt een vaste aanstelling ergens hebben...nee, dat is pas "racistisch" dan...( denk in de richting van de toename van zelfmoord onder jongeren ).

    Enfin, we zijn er NOG LANG NIET, maar ik ben wel blij voor jou, toch, jij als ondernemer !!!
    Alleen het dilemma is, dat jij op één kussen slaapt met een docent...maar het is weer wel zo, dat het bedrijfsleven natuurlijk het geld moet verdienen waarmee goed onderwijs gefinancierd kan worden...OH, FLOOR !! Wat is dit toch allemaal ingewikkeld !!!
    Ben ik even blij, dat ik op een vrouw stem !!!
    Fijne weken overigens...Voor straf alles laten liggen, kan ze lekker aan de slag als ze uitgerust terugkomt van vakantie...maar je gunt het haar toch zeker van harte, zeg, anders moet je werknemer in de ziektewet op een slechte dag...en dan wordt het leven, jouw leven, nog veel moeilijker...

    Lieve groeten van Godeliefke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad erg kort dag...Pffff dat was zeker slikken!!
    OPLOSSING.....
    Gewoon alle kinderen een taak geven in het kader van......is heel handig dat jullie kunnen wassen, strijken ed.......voor later als jullie het huis uitgaan.
    En als ze niet meewerken...ja dan moeten ze gewoon elke dag (de komende 2 weken of langer ofzo) dezelfde kleren aan. Niet alleen de spijkerbroek maar ook ondergoed, sokken, amai....zullen ze daar niet van schrikken en direct klaar staan met waspoeder, strijkbout en stofdoek???
    Gewoon proberen!!
    Succes ermee!
    Ik ga nu zelf hard aan het werk...het lijkt hier weer of er een bom is ontploft!
    En helaas geen kind in de buurt die ik ook even een stofdoek in de handen kan drukken!!

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon stikjaloers dat je normaal hulp hebt!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb bijna medelijden met je.
    Mijn hulp strijkt sowieso niet, en ik stop de strijkmand dadelijk weer terug in de kast, met nog een bergje extra erboven op.
    Maar dit is natuurlijk maar voor 4 personen en voor 2x zoveel + 1, zou ik ook over mijn toeren raken.
    Denk jij maar lekker aan aubergines en laat de kids maar helpen. Zoon heeft geen tv meer boven, dus heeft niets te doen, toch....

    Wat de verkiezingen betreft; die mislukte , uitgroeiblonde thunderbid, zorgt zo zelf voor zijn ondergang, hoop ik, ruzie binnenskamers, mag deze keer snel buitenskamers worden. En dan snel opdoeken ( hoofddoekjes, snap je, ha, ha..) die hap.

    Groetjes, Margotxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :S een week van tevoren, dat is wel erg kort dag ja, pffffffffff dan wil je toch minimaal de tijd hebben om andere plannen te smeden al is het tijdelijk, jezus...

    Maar goed, het is zoals het is en jij slaat je er vast en zeker doorheen, daar ben ik zeker van!

    Wat betreft de verkiezingen, haha ja, om 1 uur had ik het ook wel gehoord en gezien dus gewoon gaan slapen en ze weten het nog niet geloof ik...

    Zo maar eens douchen na schoonmaken hier, wat een drab! blegh! En dan de tv maar eens aanzetten en zien of er al wat nieuwer nieuws is.

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond Balkenende eigenlijk wel zielig...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Floor,

    Ach meid laat de boel de boel....heeft je hulp weer wat extra's te doen wanneer ze weer terug is. (vol van energie!!)
    Ik ben ook verwend met een mega goede hulp! Wat ze allemaal doet in 2 uur....

    Ik heb ook met verbazing gekeken naar de uitslag van de verkiezingen. Ik heb het einde niet gered maar werd niet blij wakker met het definitieve eindresultaat. Welke kant gaan we op!!

    Groetjes en sterkte met al je voorbereidend werk!

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Achhhhh meissie toch.........ik ben er weer !!! dus je kan het weer allemaal kwijt !!!!

    Twee keer in de week !!!! ........eh......maar goed je hebt er 7 zullen we maar zeggen.........meid kom op je kan het !!!!!

    Je weet me te vinden he???? dikke kus van mij.......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ! week van te voren???? Ze was vast bang voor je reactie en heeft ze het uitgesteld met vertellen....Ik ben ook van de schema's voor de kinderen. Heus, het is helemaal niet slecht als ze leren het huishoiuden te doen. Je legt gewoon uit dat je ook werkt (in je zaak) en dat iedereen extra moet aanpakken als de hulp er niet is. Als jij nou een beetje uit je neus ging zitten eten als zij hard op schol moeten werken, maar dat is niet zo. In alle grote gezinnen hebben de kinderen taken en voor hun is het maar twee weken. Maar je moet wel accepteren dat ze het niet helemaal doen zoals jij het zou doen, anders doen ze het de volgende keer niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch ben ik een fan van Bassie,jammer dat hij zo neer word gezet,want wat hij zegt over bepaalde dingen zijn gewoon de feiten die door onderzoek naar buiten worden gebracht en nee hij heeft misschien geen mensen,maar wat hiervoor aan het regeren was,die bakten er ook niets van en die hadden zogezegd wel de mensen ervoor.

    Balen van je hulp,mazzelaar,maar wel logisch met zo`n groot gezin anders ben je alleen maar met huishouden en de hele ratteplan bezig,hoop dat de tijd vliegt voor je,wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou wel heel mijn leven aubergines willen eten in Turkije en dan hoeft het niet perse in een Rixos te zijn. (net terug van 3 weken Turkije)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou jij hebt nog een hulp, die van mij stopte er ineens HELEMAAL mee en heb nog steeds geen vervanger gevonden (Dus als je iemand weet), maar ik heb dan weer wel een oppasoma die graag strijkt (en maar 1 kind oef). Liedje hieronder, tsjonge heb ik heel die lap tekst zitten lezen, op zoek naar lied. JA ik had 't al eens gezien maar word daar idd heel blij van. Ik had daar zo tussen willen staan!
    (Aubergines...jakkes)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Krijgt jouw hulp dan vakantiedagen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach ja, wat zal ik zeggen. Ik snap dat het vervelend is voor je, geen hulp.... Maar ze komt weer terug.
    En van dat liedje word ik ook vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De uitslagen....
    ik denk dat wij over een 1/2 jaar weer met een rode potlood mogen gaan kleuren!!!
    En succes, zo zonder hulp..
    Groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik snap je rolberoerte!

    Gelukkig eindigde je met het liedje....word ik ook vrolijk van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oei, oie, nu moet je zelf de hele dag met die stofzuiger achter die blagen aan gaan rennen.... Da's niet goed voor je, da's niet jovel, da's... dagelijkse kost voor mij! Hahaha, maar ik geef toe, ik heb dan ook geen 7 kinderen in totaal... (5 is ook veel, maar troost is dat ze één voor één 'afvallen' als ze maar groot genoeg worden! Hahahaha)
    Enne... die 'Bassie' begint aardig zijn masker te laten vallen... Eng!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ojee, 1,5 week geen gestreken kleding .. alles zelf doen, brrr. Nee zoveel luxe heb ik niet maar wel gehad .. vroeghur toen al het gespuis nog thuis woonde.
    Nu kan ik het op mijn sloffen aan met z´n tweetjes.

    Succes enne je kunt het !

    gr. Elise

    BeantwoordenVerwijderen